27.09.2010

Marcel Peltier

.

Witajcie,
Marcel postanowił zapisywać chwilę w maksymalnie pięciu słowach (po francusku).  Podoba mi się Jego twórczość, dlatego chętnie ją prezentuję.  Na mnie działa, dobrze pobudza moje myśli i emocje, zresztą sami oceńcie:


Deux solitaires,
sous deux parapluies

Marcel Peltier


Dwoje samotnych,
pod dwoma parasolami


Tr. K. R.


Bord de route,
une croix


Marcel Peltier

Pobocze drogi,
krzyż


Tr. K. R.

Nuit, seulement une syllabe,
nuit


Marcel Peltier


Noc, tylko jedna sylaba,
noc

Tr. K. R.


Dans chaque pas,
le silence

Marcel Peltier

Z każdym krokiem,
cisza

Tr. K. R.


Encore moins de mots,
please

Marcel Peltier

Jeszcze mniej słów,
proszę

Tr. K. R.


Copyright:

.

6 komentarzy:

m.o.p. pisze...

Tu me fais trop d'honneur ! Merci, ami.

Karol Rosiak pisze...

J'aime la bonne poésie.

Cordialement,
K.

assneg pisze...

Na mnie silnie działa kompilacja minimum słów - maximum treści. Podoba mi się!

:) A.

Karol Rosiak pisze...

Tak, Agnieszko. Działa. Coś w tym jest.

K.

Anna G. pisze...

Hello, Karolu.

Jestem zachwycona miniaturkami Marcela. To, jest to co w haiku właśnie lubię najbardziej - połączenie ascetycznej formy, która... no właśnie może dlatego, że tak ascetyczna jest tak niezwykle nośna. Co oczywiście nie oznacza, że każdy literacki ascetyzm jest nośny. Jest nośny wtedy, kiedy tych kilka słów z którymi mamy do czynienia, powstały poprzez wyabstrahowanie ich z większej całości, poprzez precyzyjne wyłuskanie sedna, istoty rzeczy z jej pozoru.

Wielką przyjemnością było zapoznanie się z utworami Marcela.

Pozdrowienia.

Karol Rosiak pisze...

Anno,
tak się cieszę. Dziękuję za Twoją opinię.

Pozdrawiam,
K.