02.02.2010

śnieg w zoo

.


śnieg w zoo
smutny wzrok wilka
przez kraty


.

6 komentarzy:

evgenyivanov pisze...

głodny wilk

emberiza pisze...

karolu, smutny to jednak antropomorfizm, chociaz przyzwyczailiśmy sie tak mówić o zwierzętach. Wyobrażam sobie, że wilk po prostu stoi nieruchomo i patrzy przez kraty, może patrzy nieruchomo?

śnieg w zoo
nieruchomy wzrok wilka
przez kraty

On nie zwraca uwagi na zwiedzających, na ludzi, bo patrzy gdzies w dal, gdzie nie może pobiec.

Iwona

Robert Bogusław Nowak pisze...

Iwona ma rację, chociaż skąd możemy wiedzieć co za smutna nuta w duszy takiego wilka gra. Zew natury pewnie się gdzieś tam u niego jeszcze tli. Taki "przytępiony" wzrok ma wiele gatunków zwierząt trzymanych w zoo. może zatem propozycja wony w L2 warta jest rozpatrzenia :)

śnieg z zoo
nieruchomy wzrok wilka
przez kraty


pozdrawiam, Robert


ps. bardzo tematycznie zbliżone jest moje haiku o tygrysie które zamierzam wysłać do Asahi, będę musiał z lekka je przeredagować...

Tania pisze...

Poruszające haiku i bardzo mnie się
podoba.
Wilki to stadne zwierzęta, dopiero
na wolności są w swoim żywiole,
mają to zakodowane stąd powiedzenie
"ciągnie jak wilka do lasu"

Ps. Bardzo podoba mi się Twój blog
dlatego pozwoliłam sobie dodać go
do ulubionych.
Pozdrawiam Tania

Tania pisze...

Nie dajmy się zwariować z tymi -
antropomorfomizmami.
Przymiotnik smutny może odnosić się
zarówno do człowieka jak i
zwierzęcia. Zwierzę też może mieć
smutny wzrok gdy jest chore lub coś
innego mu dolega jak np. tęsknota
za wolnoscią jak w tym przypadku,
czy za właścicielami jeśli to jest
np zabłąkany pies.
Pozdrawiam Tania

Karol Rosiak pisze...

Dziękuję za komentarze :)

Z tymi antropomorfizmami to małe utrapienie, zawsze mam z tym kłopot, he he! Każdy przymiotnik użyty w haiku niesie ze sobą element oceny, niektóre jednak bardziej niż inne... W tym przypadku beztrosko napisałem "smutny", bo idealnie pasowało do tego, co widziałem. Czy np. apatyczny, nieobecny, nieruchomy, tępy, pusty byłoby lepiej, to już każdy z nas musi rozstrzygać pisząc haiku. Wniosek: najlepiej unikać całkowicie przymiotników, jednak to trudne :)

Ależ Robercie, wysyłaj swojego tygrysa w świat, koniecznie! Mój wilk zostaje na zawsze w mojej blogowej klatce :)))

Taniu, miło, że zaglądasz...!

Serdecznie pozdrawiam,
K.