07.01.2010

mróz trzyma

.



mróz trzyma
na sznurze
sztywne pranie



.

4 komentarze:

Orston pisze...

Cześć Karolu :)

Tak sobie myślę, że gdyby pozbyć się tego myślnika, haiku wzbogaciłoby się jeszcze o dodatkowe pole dla wyobraźni czytelnika... ;)

Pozdrowionka,
Marek :-)

Karol pisze...

Czołem, Marku!

Myślnik dorzuciłem gdzieś tak dobę po zamieszczeniu tego trójwersu na blogu, przedtem go nie było. Dlaczego dorzuciłem? Pisząc, myślałem sobie zupełnie tak samo, jak Ty, jednak nieco później uznałem, że ten obraz zapisany w jednej linii wydaje się jednym zdaniem, do tego nieco absurdalnym. W rezultacie dorzuciłem myślnik, który - sugeruje przynajmniej - istnienie podziału na fragment i frazę.
Co o tym myślisz?

K.

Marek pisze...

Rozumiem Cię doskonale, Karolu. Oczywiście, że masz rację, bo myślę, że dla mniej wprawnych "haikowiczów" taki jednozdaniowy odczyt wydawałby się absurdalnym, choć z drugiej strony, w wypadu absurdalności, skłoniłby do poszukiwania innego... Uważam, że haiku nie zawsze musi posiadać klarowny zapis, czasem dobrze gdy przez takie "zabiegi" sprowokuje czytelnika do przemyśleń, pokombinowania i odkrycia właściwej treści...
Pozdrówki - Marek :)

Karol pisze...

Uhm. Rozumiem.
Już się robi, zrzucam myślnik z mostu... O, już odpłynął :)))
Ddzięki, Marku, za pomoc.

Pozdrawiam Ciebie ciepło, a także Żywiec i okolice!

K. :)